TES
UJIAN SEKOLAH
TAHUN
PELAJARAN 2017 / 2018
Mata Pelajaran :
Bahasa Jawa
Hari / Tanggal :
Kelas : IX (Sembilan)
Jam :
Petunjuk Umum!
1. Berdoalah terlebih dahulu
2. Jumlah soal 50 bentuk pilihan ganda
3.
Bacalah soal dengan teliti laporkan pada pengawas bila
ada kesalahan
4. Tulis nomor ujian pada tempat yang
tersedia.
5. Kerjakan soal yang kau anggap mudah
terlebih dahulu
6. Kerjakan pada lembar jawab yang tersedia
7. Kerjakan sendiri dengan percaya diri
8.
Bila sudah selesai teliti kembali sebelum dikumpulkan
9. Selamat mengerjakan
Petunjuk Khusus !
- Kawangsulana kanthi
milih wangsulan ing aksara a, b, c, utawi d ingkang leres !
Wacan kanggo nomor 1- 7
............................................................................................................................
Miturut
Simon Kimoni sosiolog saka Kenya, ngendikaake menawa saiki bangsa-bangsa
kudu banget anggone ngopeni kabudayan
dhaerah supaya ora kadheseg budaya manca. Ngugi Wa Thiong’o
uga winasis saka Kenya uga ngandharake menawa dunia barat mligine
Amerika Serikat kaya-kaya lagi nguntalake bom budaya tumrap bangsa-bangsa ing
saindhenging jagad. Dheweke lagi mbudidaya ngosak-asik budaya pribumi saengga
bangsa-bangsa kasebut bingung golek jatidhiri lan identitas negarane.
Bab iku wis
kabukti ngenani budaya Jawa kang nyata wis kedheseg budaya manca. Wong Jawa wis
arang sing ngulinakake basa Jawa tumrap putra-putrane. Ibu-ibu isin ngulinakake
Basa Jawa marang putra-putrine, wiwit lair wis dijak guneman nganggo basa
Indonesia. Kamangka ngulinakake basa Jawa padha karo ngulinakake ngajeni wong
liya, amarga basa Jawa ngemot etika
nengenake unggah-ungguh kang ora diduweni dening basa liyane. Mula yen bocah ora duwe tatakrama ya aja
disalahke banget, amarga pancen ora dikulinakake dening wong tuwane.
Ing
pasamuwan akeh wong Jawa kang ora confident
migunakake Basa Jawa, banjur ora wani guneman nganggo basane dhewe (Jawa)
kuatir salah. Paribasane pasar wis ilang kumandhange, kali wis ilang kedhunge,
wong Jawa ilang Jawane. Tuladha liyane kaya kasebut ing ngisor iki :
Basa. Basa
kang dienggo ing dokumen-dokumen
perbankan, hotel, papan-papan pituduh ing mall, bandara, papan wisata, lan
sapanunggalane kabeh nganggo basa manca (Inggris). Malah syarat kanggo ndhaftar
ngleboni pagawean uga kudu bisa basa Inggris aktif. Kabeh mau njalari
wong Jawa rumangsa ora kanggo anggone nyinau basa Jawa. Apa maneh wong tuwa wis
ora ngulinakake basa Jawa marang putrane. Yen ngono apa suwe-suwe basa Jawa
bakal mati ?. Kandhane mahasiswa Jepang kang sinau basa Jawa ing Jurusan Bahasa
Daerah ing salah sawijining pawiyatan luhur ing Ngayogyakarta, menawa dheweke
duwe ancas sawise lulus bakal ngedegake lembaga basa Jawa ing Jepang. Wah yen
ngono basa Jawa kuwi satemene dianggep adiluhung dening wong-wong Jepang. Malah
dheweke uga ngandhakake menawa meh saben kampung ing Jepang duwe perangkat
gamelan. Malah ing wewengkon Jawa dhewe ora saben desa duwe
perangkat gamelan, ora saben sekolahan duwe perangkat gamelan, duwea uga durung mesthi digunakake kanthi
becik.
...........................................................................................................................
1. Saka pawarta ing dhuwur kang kalebu What kaya ing kacetha ngisor
iki yaiku...
A. Miturut
Simon Kimoni sosiolog saka Kenya, saiki bangsa-bangsa kudu ngopeni kabudayan dhaerah supaya ora kadheseg
budaya manca
B. Basa
kang dienggo ing dokumen-dokumen
perbankan, hotel, papan-papan pituduh ing mall, bandara, papan wisata, lan
sapanunggalane kabeh nganggo basa manca (Inggris).
C. Ing
pasamuwan akeh wong Jawa kang ora confident
migunakake Basa Jawa.
D.
Kabukti
ngenani budaya Jawa kang nyata wis kedheseg budaya manca.
2. Kang kalebu where
saka pawarta ing dhuwur yaiku...
A.
Wewengkon Indonesia
B.
Indonesia mligine Jawa
C.
Ngayogyakarta
D.
Jepang
3. Ing Paragraf 3 sing kalebu who
saka wacan yaiku...
A.
Masyarakat Jepang
B.
Simon Kimoni
C.
Wong Jawa
D.
Masyarakat
4. Ukara
ing ngisor iki endi kang kalebu opini?
A. Miturut
Simon Kimoni sosiolog saka Kenya, ngendikaake menawa saiki bangsa-bangsa
kudu banget anggone ngopeni kabudayan
dhaerah supaya ora kadheseg budaya manca
B. Paribasane
pasar wis ilang kumandhange, kali wis ilang kedhunge, wong Jawa ilang Jawane .
C. Wah
yen ngono basa Jawa kuwi satemene dianggep adiluhung dening wong-wong Jepang.
D. Pangrembakaning
teknologi informasi lan komunikasi njalari owah gingsir kabudayan Jawa.
5. Ukara
ing ngisor iki endi kang kalebu fakta?
A. Miturut
Simon Kimoni sosiolog saka Kenya, ngendikaake menawa saiki bangsa-bangsa
kudu banget anggone ngopeni kabudayan
dhaerah supaya ora kadheseg budaya manca
B. Paribasane
pasar wis ilang kumandhange, kali wis ilang kedhunge, wong Jawa ilang Jawane .
C. Wah
yen ngono basa Jawa kuwi satemene dianggep adiluhung dening wong-wong Jepang.
D. Pangrembakaning
teknologi informasi lan komunikasi njalari owah gingsir kabudayan Jawa.
6. Ukara
kang isine prakara bener kang tansah bener
ing sadawane urip diarani ....
A. Fakta Umum
B. Fakta Khusus
C. Pojok
D. Opini
7. Yulius seniman mudha sing sugih prestasi, judul kasebut minangka karya jurnalistik kang awujud ....
A. Opini
B. Fakta
C. Feature
D. Surat Pembaca
Wacan
soal nomor 8
Ayo para mudha, wredha lan
para sutresna, budaya Jawa kang adiluhung iki aja nganti kesilep ajuning jaman,
budaya Jawa kudu bisa tetep kuncara. Pambudidaya lan kupiya iki kudu tetep
digrengsengake supaya budaya Jawa bisa urip ngrembaka, iya mung ing pundhak kita samya.
8. Ukara
ing ngisor iki endi kang trep karo wacan ing dhuwur?
A. Basa
Jawa jaman saiki katon ngrembaka
B. Generasi
mudha jaman saiki padha ora bisa
basa Jawa.
C. Pambudidaya para mudha supaya budaya Jawa bisa urip
ngrembaka.
D. Pambudidaya para kadang wredha nggrengsengake budaya
manca bisa urip ngrembaka.
9.
Ature Duryudana, “Dhuh Kanjeng Rama, jejimat kula,
pepundhen kula inggih sesembahan kula sakadang ing Ngarcapada. Tembung Ngarcapada tegese...
A.
suwarga
B.
Kayangan
C.
Ngalam donya
D.
saknegara lan bangsane
10.
Puntadewa iku ngendi
negarane ?
A.
Ngamarta
B.
Jodhipati
C.
Wanamarta
D.
Sawo Jajar
11. Sapa jenenge ibune para Kurawa iku ?
A.
Dewi Sembadra
B.
Dewi Gandari
C.
Dewi Madrim
D.
Dewi Ulupi lan
12.
Ing ngisor iki kang kalebu kurawa yaiku ?
A.
Bima, Karna
B.
Karna, Kresna
C.
Duryudana, Dursasana
D.
Yamawidura, Dursasana
13.
Pandhawa ora nduwe rasa cubriya marang pangandikane
sedulur tuwane. Bareng wis siyaga sakabehe, lan nyuwun pamit uwa Prabu
Drestarastra. Tegese tembung uwa yaiku...
A.
Pak Cilik
B.
Simbahe
C.
Sedulure
D.
Pak Gedhe
14.
Ing
ngisor iki urutane Pandawa saka sik enom
yaiku...
A.
Sadewa,Janaka,
Puntadewa, Nakula, Bima
B.
Arjuna, Puntadewa,
Bima, Nakula, Sadewa,
C.
Bima,
Arjuna, Nakula, Sadewa, Yudistira
D.
Sadewa, Nakula, Arjuna, Bima, Yudistira
Wacan kanggo soal no 15-22
Bambang Sumantri
sing disebut uga Raden Sumantri iku putra pembarep saka Bagawan Suwandageni ing
pertapan Ardisekar. Raden Sumantri ngabdi ing Negara Maespati Kanthi gelar
Patih Suwanda. Sadurunge ngabdi ing negara Maespati Raden Sumantri diparingi
pitutur dening Ramane yaiku Bagawan Suwandageni mangkene “ngger Sumantri anakku
menawa ngabdi marang raja iku ora gampang, ing atimu kudu manteb, kudu setya
lan bekti marang rajamu, ora badhal dhawuh sakabehing prentahe, menawa ngabdi
kudu kanthi keikhalasan supaya ora nemoni alangan lair lan batin”. “Tekad rukun tresna marang sapada-pada bisaa
dileksanakake ing panguripan saben dina”. Kuwi mau bisa diarani tekad
keslametan, Tekad iku mau kudu dikantheni kasetyan lan kesaguhan nindakake
sakabehing pakaryan”. “Kesaguhan iku minangka janji kang ora oleh diblenjani,
sanadyan kudu dilakoni kanthi tohing pati. “ Tuduhna kapinteranmu, lan
kaprigelanmu nindakake sakabehing pakaryan, muga Gusti tansah njangkung lakumu,
kasembadan sakabehing gegayuhanmu. Patih
Suwanda ngabdi marang Prabu Arjunasasrabahu diprentahake supaya nglamar Dewi
Citrawati Putri Prabu Citragada ing Negara Magada. Dewi Citrawati gelem digarwa
Prabu Arjunasasrabahu menawa Patih Suwanda bisa 1. Nyirnakake Prabu
Darmawasesa, raja Widarba sing bakal nggecak perang negara Magada, 2. Kairing
putri domas yaiku putri kang akehe 800. Sumantri ngrumangsani menawa syarat iku
mau kudu dilaksanakake kanthi toh nyawa marga kudu mungsuh Prabu Darmawasesa
sing sekti mandraguna lan ora tedhas saka gegaman, kaping pindho kudu ngalahake
raja-raja sing ngepung negara Magada supaya bisa mboyong putri-putri telukan
mau. Patih Suwanda nyanggupi syarat Dewi Citrawati lan kasil. Lelabuhane Patih
Suwanda iku mau katulis ing tembang macapat ing ngisor iki:
Yogyanira
kang para prajurit
Lamun
bisa sira anulada
Kadya
nguni caritane
Andelira
sang prabu
Sasrabahu
ing Maespati
Aran
patih Suwanda
Lelabuhanipun
Kang
ginelung tri prakara
Gunakaya
purun ingkang denantepi
Nuhoni
trah utama
15.
Bambang Sumantri iku asale saka pertapan ngendi ?
A.
Ardi Sekar
B.
Wukir ratawu
C.
Karang kedempel
D.
Jonggring saloka
16. Sumantri ing Maespati ngabdi marang prabu sapa?
A. Darmawasesa
B. Jonggirupaksa
C. Arjuna wiwaha
D. Arjuna Sasrabahu
17.
Ing ngisor iki sing kalebu pituture Begawan Suwandageni
marang Sumantri yaiku....
A. Kudu manteb, ora mbadhal dhawuh, rukun marang sapadha-padha, ikhlas, setya
lan duwe kesaguhan.
B. Kudu mangu-mangu, mbadhal dhawuh, rukun marang sapadha-padha, ikhlas, setya
lan duwe kesaguhan
C. Kudu manteb, ora mbadhal dhawuh, ora rukun marang sapadha-padha, ikhlas,
setya lan ora duwe kesaguhan .
D. Kudu ikhlas, ora mbadhal dhawuh, rukun marang sapadha-padha, sregep, setya
lan ora duwe kesaguhan.
18. Sumantri anggone nglamar Dewi citrawati dilandhesi
kanthi unen-unen rawe-rawe rantas
malang-malang putung, tegese unen-unen kasebut yaiku....
A.
Alon-alon olehe tumindak nanging kaleksanan sedyane
B.
Kabeh sing ngalang-alangi bakal disingkirake
C.
Kegedhen panjangka karep mokal kelakone
D.
Nglakoni gawean sing ora cocok karo atine
19. Apa sing bisa dituladha saka Patih Suwanda?
A.
Wong urip ora perlu usaha
tenanan kanggo nggayuh gegayuhaning urip
B.
Wong urip
iku kudu bisa nggolek bandha sing akeh supaya ora rekasa
C.
Pinter, mampu lan wani ngadhepi sakabehing pepalang
gegayuhane
D.
Wong urip
iku bisa nggayuh gegayuhan kanthi gampang
20. Budi Pekerti saka wacan ing dhuwur yaiku menawa ngabdi kudu....
A.
Ikhlas, setya, saguh, ora mbadhal dhawuh, pinter, mampu
lan wani ngadhepi pepalang apa wae, ora setya marang sapadha-padha, seneng
blenjani janji.
B.
setya, saguh, ikhlas, mbadhal dhawuh, pinter, mampu lan ora wani ngadhepi pepalang apa wae, setya
marang sapadha-padha.
C.
Ikhlas, setya, saguh, ora mbadhal dhawuh, pinter, mampu
lan wani ngadhepi pepalang apa wae, setya marang sapadha-padha.
D.
Ikhlas, setya, saguh, mbadhal dhawuh, pinter, mampu lan ora
wani ngadhepi pepalang apa wae, seneng blenjani janji, setya marang
sapadha-padha.
21.
Manut wacan ing dhuwur putri dhomas iku cacahe pira ?
A.
2
B.
4
C.
80
D.
800
22.
Tembang kanggo nyritakake lelakone Patih Suwanda iku mau tembang
…
A.
mijil
B.
kinanthi
C.
maskumambang
D.
dhandhanggula
23.
Larik utawa baris ing
tembang macapat diarani....
A.
Guru
wilangan.
B.
Guru
lagu.
C.
Guru
gatra.
D.
Guru
pada
24. Guru lagu guru wilangan tembang ing dhuwur yaiku ...
A.
10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a,
6u, 8a, 12i, 7a
B.
10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a,
6u, 8a, 12i, 7a
C.
10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a,
6u, 8a, 12i, 7a
D.
10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a,
6u, 8a, 12i, 7a
Wacan kanggo soal nomer 25-26
Jirak pindha munggwing wana,
sayeng kaga
we rekta kang muroni,
nyenyambi kalaning
nganggur,
wastra tumrap mustaka,
pangikete
wangsalan kang sekar pangkur,
baon sabin ing nawala,
kinarya
langen pribadi.
25.
Miturut Tembang ing ndhuwur apa wangsulan saka wangsalan
jirak pindha munggwing wana?
A.
aren
B.
kesambi
C.
nyenyambi
D.
kolang-kaling
26. Wangsalan tembang wastra tumrap mustaka yaiku....
A. iket
B. jilbab
C. kudung
D. blangkon
27. menwlmpusi=murupHb=mesQi[nNkufu....
A. mnDeg\
B. bbLs\
C. terusWea
D. mLku
28. r[fnZ[*ai
r=gw/$it
Tulisan
Jawa kasebut menawa diwaca unine ....
A.
Kanjeng Pangeran Harya
Ranggawarsita
B.
Kanjeng Pangeran Gusti Mangkunegara
C.
Raden Hangabehi Ranggawarsita
D.
Raden Ngabehi Ranggawarsita.
29.
Ib]aim\lgisinau
Tulisan
Jawa kasebut menawa diwaca unine ....
A.
Ismail maca buku
B.
Ibrahim lagi sinau.
C.
Uswatun lagi maca buku.
D.
Ibrahim lagi maca lan sinau.
30. Khatimah
ndherek bapake.
Ukara
mau menawa katulis migunakake aksara Jawa yaiku ….
A.
?k+tima[nD[rkBp[kK..
B.
?k+timha[nD[rkBp[k..
C.?k+timha[nD[rkBp[kK..
D.?k+timh[nD[rkBp[k..
31. Zulkifli tuku sepatu
Ukara ing dhuwur menawa ditulis
migunakake aksara Jawa yaiku...
A. j+lKii
p+Litukuseptu
B. j+ulKii
p+Litukuseptu
C. j+ulKii p+Ltukuseptu
D. j+ulKii p+Litukufeptu
32.?wit\kLpaikumin=ktnF/|rnK=a[khgun[ntum]pKbu
tuhanMnu=s. bvukLpbisveghquku[lLkukul\
fgi=kLpmenwfiprutBisffisnTenK=bisk=[govnTenNi
jzn\, b[qok\kLpbisk=[goa=g[wpirnTi
p[wonKytairus\ siwu/,lnLiy[n.
Inti paragraf ing dhuwur yaiku .…
A. Wit klapa akeh
gunane tumrap kabutuhaning manungsa
B. Wit klapa akeh
gunane kanggo industri rumah tangga
C. Banyu klapa lan
bathok akeh gunane
D. Bathok bisa
kanggo piranti pawon
33. Miturut wacan ing nomer 32 daging klapa bisa kanggo gawe....
A. lenga
B. blondho
C. srundeng
D. santen jangan
34.
…………
Puji syukur tansah kula panjenengan aturaken wonten ngarsanipun Gusti Ingkang
Maha Agung, awit kula panjenengan sedaya
taksih pinaringan rahmat saha hidayahipun satemah ing wekdal menika saged kempal kanthi rahayu
kalis nir ing sambekala………………..
Ukara ing dhuwur iku
perangan teks pranatacara minangka…
A.
pamuji
B.
panutup
C.
pambuka
D.
pakurmatan
35.
……..Nuwun,
Bapak kepala sekolah ingkang kinurmatan, bapak ibu guru saha staf karyawan
ingkang kinurmatan, kaliyan para kanca siswa sedaya ingkang sukabagya. Ukara
ing kasebut
perangan teks pranatacara minangka…
A.
pamuji
B.
panutup
C.
pambuka
D.
pakurmatan
36.
Atur panutup ing sesorah kang bener yaiku ….
A.
Bapak-bapak,
ibu-ibu ingkang dahat kinurmatan
B.
Para
rawuh kakung sumawana putri ingkang utami ing budi
C.
Sumangga
kita sesarengan ngunjukaken syukur dhumateng Gusti Allah
D.
Cekap
semanten ingkang saged kula aturaken menawi kathah klenta-klentunipun kula
nyuwun pangapunten.
37.
Ing
ngisor iki urutaning sesorah kang bener, yaiku ....
A.
isi,
wigatining wacana, salam pambuka, purwaka, pangajeng-ajeng, wusana
B.
wusana,
isi, wigatining wacana, pangajeng-ajeng, salam pambuka, purwaka
C.
salam
pembuka, isi, purwaka, pangajeng-ajeng, wigatining wacana, wusana
D.
salam
pambuka, purwaka, isi, wigatining wacana, pangajeng-ajeng, wusana
38. Ing ngisor iki endi parikan sing awujud pitutur ?
A.
Manuk emprit nuthul
pari, dadi murid sing taberi
B.
Iwak peyek sega jagung,
senajan tuwek tetep disanjung
C.
Sega goreng beras abang,
menawa nggleleng jelas lanang
D.
Iwak pitik dhadha
menthok, lungguh dhingklik ndondomi kathok
39.
Ukara ing ngisor iki kang kalebu parikan yaiku...
A.
Waru dhoyong pinggir
sumur, gotong royong kareben makmur
B.
Ana adhine, ana kakangne
nanging ora ana bapak lan simboke
C.
Dudu berase ditempurake,
amarga kanggo ngliwet dhewe
D.
Anake diidak-idak embone
dielus-elus
40. Lut maendhut, yu maerong batangane
cangkriman mau
yaiku ….
A. Pak tani lagi ngluku lendhut, bibite wis padha digotong
B. Tuane neng candhi mendut, kucinge meong-meong
C. Welut omahe nglendhut, yuyu omahe ngerong
D. Simbah mundhut mendut, mantene
diboyong
Wacan
kanggo pitakon nomer 41
Bapak pocung,tanpa balung bisa ngacung,
Mapan jero guwa,
Srana
kanggo ngudhal warti
Lamun
slenco bisa ndadekke memala
41. Wangsulane cangkriman ing tembang mau yaiku ….
A.
tangan
B.
irung
C.
driji
D.
ilat
42.
Ing ngisor iki kang kalebu unggah-ungguh kanggo narik
kawigatene wong liya yaiku migunakake tembung...
A. “elok/endah/hebat/edan/pinter
tenan/apik tenan”
B. “Nyuwun
Kawigatosan”
C. “nyuwun
idin”
D. “pamit”
43.
Ing ngisor iki kang kalebu unggah-ungguh kanggo
ngalem wong liya yaiku migunakake
tembung...
A. “elok/endah/hebat/edan/pinter
tenan/apik tenan”
B. “Nyuwun
Kawigatosan”
C. “nyuwun
idin”
D. “pamit”
44.
Keparenga kula ... badhe budhal rumiyin amargi sampun
siang. Ukara kang trep kanggo ngisi titik-titik yaiku...
A. Nyuwun priksa
B. Nyuwun pamit
C. Paring pitutur
D. Ngrumangsani kleru
wacan kanggo soal 45
Yo prakanca dolanan ing jaba
Padhang bulan padhange kaya rina
Rembulane ne wis ngawe-awe
Ngelingake aja padha turu sore
45. Piwulang
kang bisa dipethik saka tembang kasebut yaiku ….
A. wong
sing sembrana bisa cilaka
B. seneng dolan mbengi nalika padhang mbulan
C. ngucap syukur marang Gusti kang paring kaendahan alam
D. Ngucap syukr merga mbulan padhang bisa dolanan sakarepe
Wacan kanggo pitakon no 46-47
Kadang Tani
Wiwit pletheking
surya ing bang wetan
Sikil wis jumangkah
urut enggoking dalan
Tumuju papan kang
wis den gadhang
Nggarap sawah
kebak ing rasa
Iki kanggo anak
lan keluarga
Rasa adhem ora
ginawe rasa
Enering cipta
nuwuhake winih
Kang bakal aweh
kamulyan
Marang urip ing
alam bebrayan
Sangune garu luku
lan pacul
Uga rasa
kewajiban kang ora ucul
Nglenggana iki
kang kudu di budidaya
46. Geguritan kanthi irah-irahan Kadang tani menika temanipun Pak Tani ….
A.
Pasrah ngadhepi kahanan
B.
Seneng nenandur apa wae
C.
Mempeng nyambut gawe
D.
Urip rekasa
47.
Ing ngisor iki piwulang sajroning geguritan “Kadang Tani”
yaiku….
A.
Tansah pasrah ngadhepi kahanan
B.
Nyambut gawe kanthi ora wegahan lan ikhlas
C.
Nyambut gawe kanthi sregep menawa ana bayare wae
D.
Seneng nyambut gawe
nganti lali wektu menawa duwe pepingan wae
48.
Wahyu nalika maca geguritan
nggatekake
sero, lirih, dhuwur cendheke swara.
Mengkono kuwi tegese Wahyu bisa ngecakake ….
A. wiraga
B. wicara
C. wirama
D. wirasa
Wacan kanggo
nomer 49 – 50
...................................................................................................................................
Dheg! Oh Sarpan kok kasar kaya mangkono. Sarpan sing dak kenal seneng
ngajeni liyan lan kebak subasita, malik grembyang kayadene kewan wengis kang
nyaplok mangsane. Kutha gedhe wis ngowahi adat lan atimu dadi peteng ndhedhet.
……………………………………………………………………………….
Ooo aku saiki ngerti saka ngendi bandha donyane Sarpan. Kabeh mau dituku
srana tegel nggebuki lan merjaya liyan. “Apa ya aku kudu mlaku srana carane
Sarpan kareben oleh dhuwit akeh ?” pitakonku marang ati cilikku ing tengah
wengi.
Isih kelingan wasiyate swargi bapak ibuku. “dadiya wong Jawa sing temen,
aja kelangan Jawane, dadi wong Jawa kuwi kudu kebak subasita ing pasrawungan,
nduwe trapsila andhap asor, lan kebak rasa ing pangrasa”, ngendikane paring
pitutur wicaksana.
Rong dina wis cukup anggonku melu Sarpan. Aku ora kuwat. Atiku
kelara-lara. Bengi iki aku tata-tata klambi. Sesuk esuk aku arep mulih ndesa.
Kanggo ndandani urip, aku duwe rancangan arep ngolah sawah kanthi luwih sengkut
lan nrintis usaha ternak bebek.
Sarpan mempeng golek bandha, nanging Sarpan ora nengenake subasita,
murang tata, nerak tatanan. Pungkasane mesthi nampa ganjaran. Mula dadi wong
Jawa aja mung pinter nganggo busana Jawa, nanging ati lan tumindake kudu trep
karo adat Jawa.
( Kapethik
saking Harian Jogja Kaca 21, Kemis Pahing
14 April 2011 mawa besutan )
49.
Budi pekerti kang
bisa dijupuk saka pethikan
cerkak ing dhuwur yaiku ....
A.
trima dadi wong kekurangan.
B.
Sanajan urip kekurangan nanging ora banjur tumindak kang ora bener.
C. Dadi wong Jawa kuwi
kudu kebak subasita ing pasrawungan, nduwe trapsila andhap asor, lan kebak rasa
ing pangrasa”.
D. Tumindak sa kepenakake anggone nggolek bandha donya bisa kanthi ngapusi,
ora duwe tepa slira supaya cepet sugih lan diajeni.
50.
Paraga antagonis ing pethikan cerkak yaiku ....
A.
Aku lan ibuku
B.
wong jawa
C.
Wong liya
D.
Sarpan
**************************** Sugeng
Makarya **************************
Tidak ada komentar:
Posting Komentar